Regler for leie av Gardarheim

VIKTIG Å VITE

– Ansvarlig leietaker må være over 25 år.
– På fester skal leietaker ha tilfredsstillende vakthold inne og ute.
– Vi leier ikke ut til ungdomsfester/russefester

-Vi har naboer som bor tett ved, så vis hensyn til dem.

-Ventilasjonsanlegget betjenes manuelt etter kl: 17:00 og i helgene. Egen bryter finnes ved branntavla i vestibylen.

RYDDING AV LOKALENE 

Store sal: (se oppslag med bilder)
– Bord settes på plass. 5 bord  på langvegg mot øst ( mot parkering/ kirken), 4 bord på langvegg mot vest (ut mot barnehagen) og 2 bord på kortvegg ved lillesal og 1 bord på den andre kortveggen.  Stolene (ca 50 ialt) stables 4 i stabelen og settes mellom hvert bord. 2 stabler ved lille sal og 3 stabler ved døra inn til kjøkkengangen. Ikke skyv stoler og bord helt inn til veggen pga gardiner.

– Resten av stolene settes i lagerrom (som anvist).

– Fei gulvet og tørk opp søl. Kost står ved kjøkkeninngangen.
– Ikke endre innstillingene på varmepumpene! Blir det problemer ring vakttelefonen så får dere hjelp.

Kjøkkenet:   
– Oppvask skal være tatt og alt av servise, bestikk etc ryddet på plass i skuffer og skap.
– Søppel kastes, fjern også tomgods og flasker.  Husk å tømme kjøleskap og evt fryser.

Avfallshåndtering: 
– Kartonger og esker som skal kastes, brettes ut og legges flate før de kastes. Avfallsbeholderne står ved skolebygget. Det er ikke sortering av matavfall her enda.

– Hvis det er mye søppel ber vi om at noe tas med hjem for kasting slik at containerne ikke blir overfylt. Vi har også en barnehage som bruker containerne.

Låsing/lukking:
Alle arrangementer skal senest være slutt kl:02.00.
– Påse at alle vinduer er lukket og ytterdør låst.
-Alle lys skal være slukket. Dette gjelder IKKE utelys som styres av fotoceller.
Lokalene skal være ryddet og nøkler leveres senest kl:12.00 neste dag. Leietaker kan få beskjed om å levere  nøkler tidligere, dersom lokalene leies ut. Nøklene leveres i nøkkelboks ved hovedinngangen hvis ikke annet er avtalt.
Det må gis beskjed dersom noe ødelegges. Storesal er nyoppusset og det er ikke lov å klistre noe på veggene. Eventuelle ødeleggelser, brudd på røykebestemmelsene og ekstrakostnader for mangelfull opprydding etc. erstattes av leietaker. Taksten prises etter innleid vaskefirma. 

Uteområde
Uteområdet må være i orden når arrangementet er slutt, diverse søppel skal ryddes bort.
Plukk søppel/sigarettsneiper/snusposer/flasker og søppel utenfor hele huset, påse at ikke noe er havnet inn på barnehagens område, naboens hage og kirkegården.
Mangelfull opprydding på uteområdene erstattes av leietaker.

Kontaktinformasjon 
Spørsmål angående booking via e-post: post@gardarheim.no  eller mobil 48233367 (Mats Harnemark).

For spørsmål om kjøkkenutstyr, projector, scene eller andre ting kan «Gardarheims venner» kontaktes på telefon 98848636 (Tone Pedersen, Tove Lohrbauer, Berit Alvim). De kommer også gjerne for å vise fram kjøkkenet og veilede i bruk av oppvaskmaskin osv.

                          Stiftelsen Garder Grendesenter, april 2025.